Gebeurt er irrigatie van druivelaars in België en/of Nederland? En hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

In Frankrijk wordt het vaak gedaan, dat irrigeren, dus in Nederland wordt dit zeker ook gedaan... Het kan gebeuren met een druppelaar, dat is een individueel klein slangetje dat druppelsgewijze de planten voortdurend van water voorziet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irrigatie is in Noord-Europa voor de meeste kwaliteitswijnen niet toegestaan, behalve wanneer de zomer uitzonderlijk droog is (zoals 2003).
Tegenwoordig zijn er geavanceerde systemen voor irrigatie. Druppelsgewijs per plant, computergestuurd. De nieuwste vorm gebruikt leidingen ondergrans om verdamping van schaars water tegen te gaan.