Als u binnen een uur slechts twee blikjes bier van 35 cl drinkt, vertraagt uw reactiesnelheid met twee vijfde seconde.
Dat lijkt misschien niet zo veel maar in twee vijfde seconde legt een auto met een vaart van [90 km/uur] nog [10 meter extra] af!
Dat kan precies het verschil uitmaken tussen wat op het nippertje goed afloopt, en een dodelijk ongeluk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen scholieren hoeft u geen u te zeggen hoor aimeetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je iets verder naarboven scrollen m9man
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar, naast het profielplaatje van aimeetje.
Daar staat "Als u binnen een uur slechts twee blikjes bier van 35 cl drinkt, vertraagt uw reactiesnelheid met twee vijfde seconde. ". zie je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat ook niet alleen om reflexen, maar om je reactievermogen in zijn algemeenheid. En reageren doe je wel met je hersenen. Aimeetje gebruikt nergens het woord reflexen.
Het gaat inderdaad over de impulsoverdracht in het zenuwstelsel, dus ook in de hersenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha je hebt gelijk! sorry
Als alcohol de impulsoverdracht binnen het zenuwstelsel beïnvloed, dan wordt daarmee ook de snelheid van een reflex beïnvloed.