Is je kijklijn waterpas als je recht vooruit kijkt??

Als je 2 meter van een muur staat met horizontale lijnen en je kijkt dan recht vooruit, hebben je ogen dan precies de lijn die op dezelfde hoogte zit als de ogen ?? Zo ja, hoe weten de ogen dat ze precies in het midden staan of dat je niet voor- of achterover leunt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Alle horizontale lijnen onder ooghoogte lopen omhoog, terwijl alle lijnen boven ooghoogte omlaag lopen, hierdoor kan je zien of je kijklijn waterpas is.
De lijn die niet op of af loopt, is je waterpas kijklijn, die in principe bij de horizon uit komt, zowel naar links als naar rechts.
Hierdoor "zien" onze hersenen ook, of het lager dan ons is of juist hoger.
iets achterover hangen of voorover bukken, maakt niets uit, je kijklijn blijft het zelfde alleen de hoogte ervan verandert.
Mogelijk neem je dit soort dingen , voor een deel, onbewust waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af hoe dit zit met mensen die een cilindervorm hebben.