Ik heb eens gehoord dat de mens ooit in z'n geschiedenis bijna uitgestorven is geweest en dat de moderne mens voortkomt uit een kleine groep van

enkele duizenden overgebleven exemplaren. Dat zou dan tevens verklaren waarom mensen op aarde niet of nauwelijks genetisch van elkaar verschillen. Weet iemand daar iets meer over ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Ik heb daar op National Geographic een paar jaar geleden wat van gehoord (en ik weet het nog als de dag van gister)

ze zeiden dat er nog maar 1000/2000 mensen op de aarde bestonden, ze leefden in de plek dat we nu zuid-afrika noemen... het was een lang documentaire, meer weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets met DNA ofzoeiets... heb echt geen idee
zie de link!!//www.tenderfeelings.be/index.php/thorgal/de_mensheid_bijna_was_uitgestorven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er ooit een documantaire gezien waarin iemand aan de hand van een kleine genetiese afwijking in het bloed van mensen bewijst dat een hele kleine groep mensen uit afrika zich over de hele wereld versprijd
die docu heet
journey of man

Toegevoegd na 3 minuten:
versprijd heeft