Vanaf welke leeftijd zijn kinderen in staat om te springen?

Mijn zoon van 1,5 doet soms poging tot springen als hij mij bv ziet springen. Hij doet dan heel grappig een beentje van de grond.. Ik vroeg mij af vanaf welke leeftijd kinderen in staat zijn om deze beweging te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Reddie
12 jaar geleden
Blijf observeren en genieten. Dat is het leuke aan kinderen dat ze telkens iets nieuw kunnen/zeggen/ontdekken. En dat jij dar dan van geniet.

Het beste antwoord

Ergens tussen hun 2e en 3e jaar konden mijn drie kinderen springen. Vooral van de stoeprand af, de laatste tree van de trap, krukjes, lage muurtjes, etc.... Te pas en te onpas... Goed opletten, want tegen die tijd kunnen ze ook overal op klimmen... én dus ook "pring!"-en.