wat zijn de kenmerken van plantaardige cellen?

ik heb het vroeger wel op school gehad maar ben het helaas vergeten. en nu zit ik in duscussie met mijn vrouw :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.2K

Antwoorden (2)

Plantaardige cellen hebben een celwand en zitten dus vast in 1 vorm. Cellen van dieren en mensen hebben dit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mensen en dieren hebben dezelfde cellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@suikerkoekje ja, maar geen celwand..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O sorry ik mis-intrepeteerde je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@suikerkoekje ja dat klopt maar dit vond ik iets duidelijker
Kenmerken van plantaardige cellen:
* Ze hebben een celwand.
* Jonge plantencellen hebben meerdere kleine vacuolen, die later samen gaan tot één grote vacuole.
* Plantencellen hebben verschillende soorten korrels:
- Bladgroenkorrels (chloroplasten, hierin vindt de fotosynthese plaats)
- Chromoplasten (geven kleurstof)
- Amyloplast (maken zetmeel van glucose)