Ja dat is wel zeker, hoe jonger hoe meer adrenaline.
Tot je 50 is de adrenaline nog ruim aanwezig,maar naar gelang je ouder wordt is dit echt aan het minderen hoor.
Ben je jong,
heb je overal zin in,je bent overal voor in,
Dus ik zou zeggen geniet er van nu je het nog hebt.
12 jaar geleden
De productie van adrenaline wordt beïnvloed door stress en niet door leeftijd.

Adrenaline brengt het lichaam in staat van paraatheid en klaar voor de actie. Vluchten of vechten. Je hartslag neemt toe, je ademhaling gaat sneller en je spieren spannen zich.

Het ligt aan de leefomstandigheden en het karakter van een persoon hoeveel adrenaline er wordt aangemaakt.

Ben je een doemdenker, een piekeraar of een angsthaas?
Heb je een stressbaan? Ooit een burn-out gehad?
Leef je in onzekerheid, angst, onderdrukking of heb je verdriet? Dat zijn allemaal factoren die de aanmaak van adrenaline stimuleren.

Een normale aanmaak adrenaline is prima, maar als er teveel wordt aangemaakt kan dat op de lange duur schadelijke gevolgen hebben.