ik heb in de tuin gekapt hout gevonden dat heel hecht verbonden is door heel sterk spinrag ,weet iemand welk soort spin dit doet?

het hout is echt heel hecht verbonden, amper los te krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergis je niet in spinrag: het spinrag van sommige spinnensoorten is sterker dan staal, en wordt bijvoorbeeld verwerkt in kogelvrije vesten: licht, flexibel en beresterk (spinnensterk?).

Antwoorden (2)

misschien is het geen spin, maar werk van larven van motten (stippelmot bijvoorbeeld)

soms is het zelfs een plaag, en laten ze complete struiken er nogal spookachtig uitzien.

zie de link voor plaatjes van de kunstwerken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk de huisspin. Een redelijk grote, bruine, behaarde spin die haar huisje in een soort kokervorm heeft die uitkomt op haar web. Ze vangt met gemak bijen en wespen en haar web is sterk.