Welk ongedierte is dit?

Ee kennis van mij heeft sinds een paar dagen kleine beestjes in zijn keukenkastjes, een paar millimeter groot. Eerst een paar waarop hij het hele kastje heeft schoongemaakt en al het eetbare heeft weggegooid. Ook heeft hij de naden dichtgekit. Het helpt niks, integendeel, het worden er steeds meer en ze lopen nu door zijn hele keuken. Weet iemand welk diertje dit is en wat er tegen te doen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Dat is een gewone meeltor.
- Meeltorren kunnen schade veroorzaken in langdurige opgeslagen voorraden meelproducten.
- Meeltorren kunnen slechts massaal optreden als voedselvoorraden, veevoer e.d. lang onaangeroerd blijven liggen onder vrij vochtige omstandigheden.
- In woningen kunnen ze nauwelijks schade veroorzaken.

Wat je ertegen kan doen:
Voedingsbron opsporen en saneren (oude voorraadjes, vogelnesten). Goede hygiëne betrachten. Eventueel een ongediertebestrijder bellen, maar aangezien meeltorren zelden in grote aantallen voorkomen en de bron gemakkelijk kan worden opgespoord is een chemische bestrijding niet nodig.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik dus ook. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongediertebestrijding heeft dit bevestigd bij verwijderen van de plaag

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk is dit een bonte knaagkever die normaliter alleen in zuid-amerika voorkomt. Pas op, ze kunnen vrij gevaarlijk zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zwarte zilvervisjes.ongevaarlijk maar kastjes wel goed schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wou net zeggen..