zijn er op de zuidpool insecten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij sterk van niet! het is daar ijskoud, dus no way dat daar insecten zijn. of hij moet gemuteerd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemuteerd? Wat Bedoel je daarmee?

Antwoorden (4)

Nee er zijn geen insecten op de zuidpool. Ze kunnen niet overleven in zulke koude omgevingen en al zou er een insect worden meegenomen zou het niet overleven omdat er geen voeding voor insecten is!

´There are no insects on most of the continent. It is simply too
cold and there is no place for them to live (it's all ice) and nothing to eat (no plants).´
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er leven ook niet andere organismen(dieren) dus waarschijnlijk ook geen insecten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min ook niet van mij,
maar er leven daar veel pinguins, veel vogels, en ook veel 'visachtigen'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de ZUIDPOOL niet. Op ANTARCTICA wel, waarschijnlijk bedoelt de vraagsteller dat ook, maar is antwoord eigenlijk goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nooit geweten dat daar verschil tussen zit... ;)
Er leven springstaarten mijten en een vleugelloze mug, Belgica antarctica.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn 67 insectensoorten geidentificeerd. De meeste zijn nog geen 2 mm lang, Belgica antarctica is de grootste met 12 mm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die leven er maar het gebied is evengroot als geheel Europa. De reden dat er insecten zijn is een groot - niet bevroren meer met vloeibaar helder water aan de voet van een bergtop: er heerst daar namelijk ook vulkanischme evenals op IJsland.