Hoe kan je zien dat iemand over het algemeen druk is en de ander rustig, welke kenmerken?

Aan welke kenmerken kan je zien dat de ene persoon over het algemeen erg rustig is en de ander erg druk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.8K

Antwoorden (6)

Dat zie je aan de beweging van het lichaam, maar (is dat een geheim wellicht?) aan de beweging van de ogen...

Oogbeweging en denkbeweging gaan gelijk op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat is niet zo moeilijk. De een blijft lekker uren op z'n stoel zitten en de ander draaft de hele dag heen en weer door het huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt dat ook niet onder gemakzucht ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad! Dat denk ik ook altijd als ik druk in de weer ben en andere mensen lekker rustig blijven zitten :-)
Iemand die over het algemeen druk is zal veel sneller op anderen reageren. Iemand die rustig is laat eerder discussies, of opmerkingen langs zich heen glijden.
Iemand die druk is praat meer, sneller, en met meer bewegingen. Iemand die druk is is ook veel actiever, heeft meer nodig om zijn/haar energie kwijt te kunnen, dus zal heel veel activiteiten buitenshuis ontplooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kleine broertje zat vroeger in de box al heel stil en je hoorde hem amper. Hij was de rust zelve als kleine uk van een jaar. Hij is nu 39 jaar later nog precies zo!
Volgens mij is dat een uiterlijk waarneembaar kenmerk wat meestal niet veranderd.
Je ziet iemand en je denkt wat heeft hij een rustig uitstraling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die druk is maakt een drukke (beweeglijke, snelle) indruk, iemand die rustig is maakt een langzame, trage indruk. Dat ligt natuurlijk wel een beetje voor de hand he ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zie je met je ogen dicht! Luiter maar eens goed, je hoort het binnen een minuut als iemand met je praat, dus over de telefoon kun je het al beoordelen.