Hebben mannelijke dieren, net als sommige mannen, ook een duidelijk zichtbare adamsappel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
7.1K

Het beste antwoord

Soms, maar wat het meest voorkomt is een bredere nek en hals, bv bij giraffen en andere paardachtige. Ik heb kippen en het valt me op dat mijn haantje iets anders tokt dan mijn kippen. Iets lager. Maar goed er zijn natuurlijk uitzonderingen maar in principe word de nek van mannetjes breder dan die van een vrouw. Maar niet de meeste mannen hebben een zichtbare ademsappel meestal word de nek ook bij mensen ietsje breder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoogdieren hebben ook een adamsappel, het uitstekende deel van een strottenhoofd. Soms is die erg zichtbaar, vooral bij herten. Zie voorbeeld bij de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij hond zie ik hem niet maar voel het wél. Ik denk dat dit een goede indicatie is dat mannelijk zoogdieren een adamsappel hebben.
Uiteraard niet alleen vanwege mijn hond, maar zoogdieren; mens en dier zijn anatomisch bijna gelijk.
Aan de binnenkant uiteraard.