Is druk en rustig gedrag, aangeleerd gedrag of komt dat vanuit je genen?

Mensen die druk zijn of rustig.. zit dat in het bloed van deze mensen om het zo te zeggen.. Of is dat gedrag wat ze zichzelf in de loop der tijd aan hebben geleerd.
Of is het aangeboren en aangeleerd gedrag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Het beste antwoord

Druk of rustig gedrag is je aard, en (over het algemeen) geen aangeleerd gedrag. Binnen één gezin kunnen kinderen zijn met heel druk gedrag, en heel rustig gedrag, die gewoon dezelfde opvoeding krijgen.
Als druk gedrag aangeleerd zou zijn dan zou ADHD ook niet als zodanig erkend hoeven worden en dat zou wel heel erg zijn.
Het vervelende is alleen dat druk gedrag meestal als vervelend/irritant wordt ervaren en rustig gedrag niet.
Tegen een heel druk kind/persoon wordt vaak gezegd: Doe eens rustig. Maar tegen een rustig kind wordt nooit gezegd: Praat eens wat meer, of doe eens wat drukker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hebt mensen met een rustige of een drukke aard
Mensen kunnen druk worden door de omstandigheden
Er zijn ook mensen die in gezelschap behoorlijk druk zijn omdat ze dan veel "aandacht" krijgen, dat is aangeleerd

kortom je kunt alle kanten op een atwoord geven

Toegevoegd na 2 minuten:
zie verder tabel nav onderzoek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gedrag komt uit het moment... Het instrument (lees lichaam) doet netjes wat de opdrachtgever verlangt...

Het moment leert hoe het lichaam doet... Druk en rustig gedrag komt van het moment... Moet je heel nodig plassen dan is het lichaam druk en het is niet stil te houden... En net voordat je gaat slapen is het rustig, ook weer het moment...

En degenen luisteren naar het moment... En de genen luisteren naar het moment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals nagenoeg alles wordt gedrag niet bepaald door een factor, maar door een samenspel van factoren. Daaronder vallen: voeding, opvoeding, genen en allerlei andere omgevingsfactoren. Wel is het wel degelijk zo dat sommige mensen (zoals mensen met ADHD) waarschijnlijk een te lage hoeveelheid dopamine in de frontaalkwab hebben, waardoor ze druk worden. Dit is wel aangestuurd vanuit de genen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het druk of juist rustig zijn is niet aangeleerd,maar aangeboren. Ook al zal men proberen je het tegenovergestelde aan te leren,je blijft wie je bent.