kan een kreeft verdrinken als je hem niet goed in een aquarium plaatst (bekje eerst vol laten lopen)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, in het water bevind zich zuurstof, het diertje filtert via zijn bekje het zuurstof uit het water dat opgenomen word in het zijn bloed. Het overgebleven water stroomt eruit. Dat kan je goed zien als de kreeft op een zandbodem zit , het zand word dan op zij geblazen vanwegen het water wat uit de kreeft stroomt. Dat systeem beheert ook de inktvis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer juist,een kreeft ademt water ,net als een vis.
Probeer maar eens een vis te verdrinken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige vissen moeten zich zelf in leven houden door te bewegen. Omdat die op die manier zuurstof kan opnemen. Als de vis stil zit zal de gas wisseling ( proces van ademhalen) stop gezet en zal het dier verdrinken. Sommige haaien zwemmen.in een soort van kom, een holte onde.de zee, vijftien meter doep. Daar verzamelen zich tientallen haaien, soms alleen drachtige vrouwtjes, soms alleen maar haaienjongen en soms gemengt. De haaien zwemmen in zo een onderzeese holte vanwege het zuurstofgehalte. Door het slaan van de.brekende golven komt er een soort van schuim, zuurstofbelletjes, en dat vinden de haaien lekker, dan kunnen de haaien doodstil blijven " zweven" zonder dat de gaswisseling word stop gezet. Sommige haaien gebruiken de holte daarom ook als rustplaats