Is tongzoenen iets van de laatste jaren/eeuw of doen we het al zolang de mensheid bestaat?

Valt mij vaak op dat ouderen het vaak hebben over kusjes geven of een zoen geven, maar nooit over tongzoenen? Is het iets van de laatste jaren/deccenia of tongzoent de mens al zolang hij bestaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar blijven de 100jarigen om te kijken of zij al tongzoenden in hun jonge jaren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tongzoenen is niet iets van de laatste jaren hoor! Het valt me op dat jonge mensen vaak denken dat "vroeger" de sexuele moraal veel strenger was. Integendeel, zou ik willen zeggen. De 70er jaren bijvoorbeeld waren véél "wilder" dan nu. Dat zeg ik als ervaringsdeskundige ;-) Verder zijn er -behoorlijk op feiten gebaseerde- films en series die zich afspelen rond het begin van onze jaartelling waarin erotiek een belangrijke rol speelde. Inclusief tongzoenen.

Het beste antwoord

Hoewel er door de eeuwen heen steeds weer andere omgangsvormen waren, is tongzoenen niet een uitvinding die pas in de laatste eeuwen gedaan is. Zolang er sex is, zijn er mensen geweest die met open mond gezoend hebben. En afhankelijk van de fatsoensnormen in de geldende tijd, was dat meer of minder publiekelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie bv p266 van ´Queering the Middle Ages´
By Glenn Burger, waar al melding gemaakt wordt van ´french kissing jesus christ´
http://books.google.com/books?id=a5Tncx9eGAQC&lpg=PA239&ots=fphmZwa_tc&dq=french%20kiss%20middle%20ages&pg=PA239#v=onepage&q&f=false
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat we het al vele jaren doen, maar nog niet zo lang zo benoemen. Ikzelf heb het nog 'geleerd' van de Stratemaker op Zee Show op tv, gut dat is bijna 40 jaar geleden. French kiss....(oma vertelt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De scene staat in ieder geval op 1 van de films van Brigitte Bardot en werd in 1962 als een grof schandaal bevonden, zodanig dat de film die voor 16+ was bedoeld in ons land als 18+ werd beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tongzoenen (in het engels French kiss) is waarschijnlijk populair geworden vanaf begin 20e eeuw. De Fransen stonden bekent om hun avontuurlijke en gepassioneerde seksuele escapades. Er is een boek uit 1939 dat gaat bestaat uit brieven uit WO I.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zoen al tong vanaf het moment, dat ik daar een geschikte partner voor kon vinden, die ook wilde tongen.
En dat is al gauw zo'n 60 jaar geleden.
Maar ik denk dat het van alle tijden is, tenminste in die streken waar er gezoend werd.