Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft het aantal jongen bij zoogdieren te maken met de hoeveelheid tepels van de moeder?

Ik heb dat ooit wel eens ergens opgevangen. Dan zouden mensen normaal gesproken dus maximaal 2 kinderentegelijk kunnen krijgen, alles wat meer is is de uitzondering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja. het aantal tepels is gelijk aan de maximale grootte van een worp bij dieren.
Behalve bij mannetjes, die werpen in het algemeen niet :)
(Lees meer...)
AWM
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, absoluut: de hoeveelheid tepels is x2x zo groot als dat een zoogdier normaal aan jongeren kan hebben. Normaal krijgt een vrouw 1 kind, en heeft dus 2 tepels. Ingebouwde reserve van moeder Natuur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Was laatst op de duitse ARD bij een familie-kennisquiz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want een varken kan best 17 biggen krijgen terwijl de zeug maar 13 spenen heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat een hond meer jongen kan krijgen dan hij tepels heeft en ik herinner mij dat mijn vader toen ik klein was vier pasgeboren hondjes heeft doodgemaakt omdat ze er elf had.Hij vond dat te belastend voor haar omdat het haar eerste moederschap was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal heeft een hond tien tepels.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding