Blauwe pigmenten zijn wel zeldzaam bij dieren; bij (ijs)vogels, bijna alle vissen, en bij vlinders wordt de blauwe kleur door iriscentie veroorzaakt (dunne plakjes, waarvan de reflecties elkaar uitdoven, behalve bij blauw licht).

Hier een leuke link van een snoekbaars met blauw slijm. Bij onze nederlandse heikikker worden de mannetjes in de paartijd blauw, gedurende een weekje in Maart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Er zijn heel veel bloemen die blauw zijn. Ja naast blauwe lucht zijn er ook nog andere blauwe dingen in de natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloemen, vogels, vlinders, vissen... Noem maar op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De BLAUWE vinvis!

Toegevoegd na 3 minuten:
Verder:
De blauwe pijlgifkikker
Blauwe vlinder uit Costa Rica
Blauwe reiger
Blauwe (tropische) vissen
Sommige parkieten/papegaaien
Etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, er zijn blauwe bloemen, blauwe vogels (o.a. hyacinthara, blauwborst, blauwe kikkers.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik vergat nog een bekende blauwe vogel, zie afbeelding :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook wel eens last van.
Sommige vragen vragen echter om bepaalde antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha inderdaad een in koppertje! +
Blauwe plekken, blauwe aderen (die niet echt blauw zijn, maar er wel blauw uit zien door de huid heen), blauwe ogen, blauwe vlasbloemetjes, de kleur van een tropische zee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, had over de blauwe ogen in jouw antwoord heen gelezen :D
Paar voorbeelden: korenbloem, ijsvogeltje, blauwe leguaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Gaai (de Vlaamse), voert de blauwe kleur op z'n flanken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor en vergeet niet de de vergeet me nietjes.
Daarvan zijn er zelfs meerdere soorten. Zie daarvoor toegevoegde bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De steen Lapis Lazuli is blauw :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ogen zijn blauw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook kwallen die blauw zijn.Bron 1+2
En de blauwe marlijn.Bron 3.
De blauwe haai. Bron 4.
Tip: Doe eens op Google:Het woord
"blauw a"
En dan blauw b
En dan blauw c
En het hele alfabet langs en let eens erop hoeveel planten en dieren blauw zijn,je zult verbaast zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van water ;P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water is niet blauw,maar werkt als een soort prisma.
Het zonlicht word door het water gefilterd,en van alle kleuren die er in het zonlicht zitten is er één door het water heen zichtbaar en dat is blauw,gaat de zon door een laag natte lucht heen zie je 7 kleuren of meer,wij noemen dit een regenboog en is er een bewijs van dat er in zonlicht meerdere kleuren zitten.
Buiten water heb je die blauwe kleur ook bij een stapel van vele lagen wit glas dat op elkaar ligt,of bij vele lagen plastiekfolie.