Onderzoeken de biologen alleen micro organismen wat uit het lichaam is genomen?

of onderzoeken'ze' ook micro organismen terwijl het proces van micro organismen in het lichaam nog plaatsvind?

Omdat bloed, bacteriën e.d. altijd onder een microscoop is te zien, hebben de biologen dit dan ook innerlijk onderzocht naar de werking van micro organismen?

Of is dat niet mogelijk?

Dat zou ik nou heel graag willen weten, omdat ik dat altijd zie; Een lab met vloeistof in een bakje, of een plastic plaatje onder een microscoop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Biologen onderzoeken microorganismen in en uit het lichaam. Biologen onderzoeken alles uit de levende natuur.

Een microorganisme is een klein organisme. Dat kunnen bacteriën zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het vakgebied binnen de biologie dat zich hiermee bezig houdt heet microbiologie. Belangrijk subonderwerpen zijn microscopie en omdat het ook soms om ziekteverwekkers gaat medische biologie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de moeite die is genomen i.v.m de bronnen. Ik kan er niet echt uit vinden hoe dat tijdens een lichamelijke proces wordt gedaan? Want ik denk; daar moet je een lichaam voor nodig hebben, om het vervolgens microscopisch in kaart te brengen naar de werking, of gewoon bacteriën zelf zien zwemmen in het lichaam. Wel gelezen dat ze antistoffen en dergelijke middelen kunnen kweken op het monster die ze afnemen van de patient en vervolgens weer toedienen na behandeling van het monster. Om het zomaar even bondig uit te leggen.