Werkt water met koolzuur toevoegen aan je plantenaquarium goed als co2 toevoeging?

Met sparood bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.1K

Het beste antwoord

Ja, misschien relatief kostbaar om spa rood te gebruiken. Spawater komt van de hoge Vennen in de Belgische Ardennen, daar hoef je je niet druk om te maken. In de link wat linkjes voor CO2 toevoeging. Als je zelf gaat klussen heb je genoeg aan 2 cent per liter om Spa rood te maken.

Heb je uitgerekend hoeveel CO2 je planten nodig hebben. Naar mijn idee is een gewoon luchtpompje ook voldoende en ook vissen produceren kooldioxide. Bij mijn weten komt kooldioxide tekort niet zo snel voor (in de natuur in licht zure sterk begroeide vennen dacht ik), bedenk ook dat de planten niet perse hoeven te groeien, als ze stabiel van vorm blijven heb je er ook minder werk aan.

Voor zover ik weet komt wel ijzertekort regelmatig voor, dat kun je met hydrocultuurkorrels in de bodem tegengaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nooit doen.

Jij en ook ik weet de samenstelling van spa rood niet.