Waarom klopt het ene dier zijn hart trager dan het andere waardoor het langer blijft leven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

het heeft vaak met grootte te maken.
bij kleine diertjes gaat de hele stofwisseling veel sneller.
een spitsmuis moet dagelijks zijn lichaamsgewicht eten.
een koolmeesje is na een lange strenge winternacht 30% van z'n gewicht kwijt.
alles werkt in overdrive bij die kleintjes, waardoor ze sneller op zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, zo werkt dat niet.
binnen een soort kan je wel verschillen in grootte hebben, maar die hebben meestal geen invloed op de levenslengte.
een soort heeft een gemiddelde levensverwachting, met uitschieters naar boven en naar beneden.
daar kunnen genen of levensomstandigheden invloed op hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct antwoord +1

Andere antwoorden (1)

dit heeft te maken met de omstandigheden waarin het dier leeft. Leeft het dier in een warme omgeving dan zal het hart langzamer kloppen. is het kouder dan klopt het al sneller. want doordat je hart werkt pompt het bloed rond en warmt alles vanbinnen op.
Als er een dier is dat actief is (de jacht dieren) dan zullen ze een snellere hartslag hebben en meer warmte hebben.

Als het je huisdier is dan heeft het ook weer te maken met de actiefheid ervan.