Wat wordt er bedoelt met 'leg de biologie van je onderwerp uit'?

Ik moet wat maken voor school, en één van de opdrachten is: "Leg de biologie van je onderwerp uit."
Mijn onderwerp is klonen (misschien dat dat het duidelijker maakt), is er iemand die weet wat er bedoelt wordt met deze opdracht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de vraag, maar wat een wanstaltige zin heef je docent geschreven. "leg de biologie uit van een onderwerp" betekent taalkundig onzin. Biologie is de leer van levende dingen. Dit is net zo raar als iemand zegt: Leg de aardrijkskunde uit van je onderwerp. Maar goed. Je onderwerp is klonen. Als het om het vakgebied klonen gaat, dan bedoelen ze hoe dat in zijn werk gaat bijvoorbeeld. De meest eenvoudige situatie is als een cel wordt gekloond. Dat doen de meeste cellen zelf al via celdeling. Je legt dan de celdeling in detail uit. Als een onderzoeker een cel wil klonen heb je ook te maken met procedures, werkvoorschriften (dus hoe doe je dat technisch). Als je een organisme kloont is dat ingewikkeld bij sommige organismen, bij andere niet (bijvoorbeeld aardappel of andere plant)

Antwoorden (1)

Wat gebeurd er biologisch gezien bij klonen. Zou bedoelen ze dat.