wat gebeurt er met een muis die opgegeten word door een mens en een poes?

wat gebeurt er met de spijsvertering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Hij wordt bij zowel de mens als de poes, door de maagsappen fijngemaakt en via de ontlasting weer uitgescheiden.

Toegevoegd na 5 minuten:
De mens zal hem echter eerst bereiden op een manier die voor hem/haar aangenaam wordt om het te eten.
Hetzij koken, bakken , grillen of whatever. Wij hebben namelijk ogen die meeëten en smaakpapillen in de mond die bepaalde kruiden en structuren aan het eten eisen.
Wij zullen de muis dan ook. net als bij elk ander 'haarwild' eerst stropen en de botjes ook op het bord laten liggen.
De kat volgt zijn natuur en eet hem met huid en haar simpelweg alleen om te overleven.

Toegevoegd na 5 minuten:
De mens zal hem echter eerst bereiden op een manier die voor hem/haar aangenaam wordt om het te eten.
Hetzij koken, bakken , grillen of whatever. Wij hebben namelijk ogen die mee eten en smaakpapillen in de mond die bepaalde kruiden en structuren aan het eten eisen.
Wij zullen de muis dan ook. net als bij elk ander 'haarwild' eerst stropen en de botjes ook op het bord laten liggen.
De kat volgt zijn natuur en eet hem met huid en haar simpelweg alleen om te overleven.

Toegevoegd na 8 minuten:
Sorry, er ging iets fout zoals je ziet. Zal wel weer te ongeduldig geweest zijn! (^0^)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het maakt niks uit dat er iets verkeerd ging. ik heb deze vraag gesteld voor een onderzoek van school. www.denieuwsteschool.nl is de site van mijn school. wij doen leren met behulp van onderzoeken.

Andere antwoorden (2)

Een poes is erop gebouwd; die eet de muis met huid en haar op. Mijn poes slurpt de staart altijd als laatste naar binnen, alsof het een sliertje spaghetti is...
Ik kan me voorstelen dat een mens de muis toch even moet villen en koken of bakken. Dan nog zal het niet in een restaurant op de kaart komen te staan, maar ik denk dat een gare muis ook geen kwaad kan...Brrr!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een poes is een muis heel gezond. Een kat die muizen eet heeft bijv vaak een gezonder gebit, de botjes schuren de tanden. Ook krijgt ie allerlei essentiele voedingsstoffen binnen. Helaas echter ook vaak eieren van een lintworm.

Een mens heeft niet echt muizen nodig (al brengt mijn kat er wel eens een voor me mee). De smaak schijnt niet lekker te zijn, anders waren ze vast in de tweede wereldoorlog massaal gegeten.

De Romeinen aten ze wel, heb ik eens gelezen, maar dan lang in rode wijn gestoofd. Een aantal jaren geleden is dit experiment eens herhaald, de uitkomst weet ik niet meer.

Leuke vraag trouwens, het precieze antwoord weet ik niet, misschien weten de biologen en dietisten onder ons meer?