Drie weken geleden ben ik in het bos 9 keer gestoken in mijn nek en handen. Ik merkte er toen niets van. Muggen steken nu niet meer. Wat kan het zijn?

De bultjes zijn steviger en dikker dan van een mug. Er zaten 3 bultjes vlak bij elkaar in mijn nek. Ook was ik gestoken in mijn hand. Vreemd dat het insect dan niet is geplet in mijn hand. Mijn moeder was 3 keer in haar hand geprikt en daardoor 2 dagen een flink dikke hand. Azaron hielp gelukkig wel. Kan dit de tijgermug zijn? Prikt die nu nog wel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Muggen, vlooien, wespen, bijen, mieren, teken en steekvliegen zijn veel voorkomende insecten die bijten of steken

Het is een misvatting dat muggen helemaal niet meer steken. Het wordt zeker minder als de vruchtbaarheidsperiode voorbij is, maar ook door de late nazomer raakt hun natuur een beetje in de war en al is het wel stukken minder, steken ze nog steeds.

Inderdaad muggen steken wel nog, in ieder geval sommige. Ik ben vorige week ook nog flink te grazen genomen

Mogelijk is het de geringde wintersteek mug geweest, die is nu actief en kan zelfs midden in de winter in huis nog steken. Vooral in je sokken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100