Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Drie weken geleden ben ik in het bos 9 keer gestoken in mijn nek en handen. Ik merkte er toen niets van. Muggen steken nu niet meer. Wat kan het zijn?

De bultjes zijn steviger en dikker dan van een mug. Er zaten 3 bultjes vlak bij elkaar in mijn nek. Ook was ik gestoken in mijn hand. Vreemd dat het insect dan niet is geplet in mijn hand. Mijn moeder was 3 keer in haar hand geprikt en daardoor 2 dagen een flink dikke hand. Azaron hielp gelukkig wel. Kan dit de tijgermug zijn? Prikt die nu nog wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons in huis steken de muggen nog volop :-(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Muggen, vlooien, wespen, bijen, mieren, teken en steekvliegen zijn veel voorkomende insecten die bijten of steken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een misvatting dat muggen helemaal niet meer steken. Het wordt zeker minder als de vruchtbaarheidsperiode voorbij is, maar ook door de late nazomer raakt hun natuur een beetje in de war en al is het wel stukken minder, steken ze nog steeds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad muggen steken wel nog, in ieder geval sommige. Ik ben vorige week ook nog flink te grazen genomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is het de geringde wintersteek mug geweest, die is nu actief en kan zelfs midden in de winter in huis nog steken.
Vooral in je sokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de temperatuur van afgelopen tijd is het onmogelijk exact vast te stellen welke mug het was.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding