Waarom liggen kakkerlaken altijd met hun pootjes naar boven als ze dood zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
12.9K

Antwoorden (5)

Het is andersom: Kakkerlakken die op hun rug liggen gaan dood.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mingevertjes weten niets van kakerlakken. Antwoordman heeft volkomen gelijk, maar je moet toevoegen 'als ze niet op een andere wijze zijn omgebracht, want dan zijn ze dood op hun buik, maar wel een groot stuk platter'. De vraag is dus weer eens verkeerd gesteld.
AWM
14 jaar geleden
Dank je Wim!
Simpel denk ik: zwaartekracht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen ze om degene die hen aflegt het gemakkelijker te maken! Die kunnendan hun pootjes netjes op hun boorst vouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen ergens afgevallen zijn, waardoor ze op de kop liggen. Maar statistisch gezien denk ik dat je stelling niet waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed kijkt is de toestand van op de rug liggen veel en veel stabiler dan op de poten blijven... Kijk maar naar je plaatje...

Dus de stabielste stand neemt het voorwerp aan, zo simpel is het... En dat is op de rug voor een kakkerlak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'als ie als kakkerlak dood gaat Als jij als mens dood gaat dan ga je liggen. Staande sterven gaat moeilijker.
Wat mij vaak verbaast is het feit, dan mensen die in een ambush sterven (in werkelijkheid, niet in de film) de onderbroek bijna altijd op de kieuwen hangt en het T shirt in de nek. Altijd veel bloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar zitten in vredesnaam de kieuwen bij een mens?!