Wat is dit voor een dier?

Tijdens een strandwandeling twee jaar geleden in Australié, zag ik dit vreemde diertje komen aanvliegen over het zeewater.
Het dook weer onder water waarbij de 'vleugels' leken op te klappen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
4.8K
paulus811
12 jaar geleden
welk diertje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
foto?:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foto is in een te groot bestand, hoe maak ik het kleiner?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht het zelfde diertje waar @dennisdijst ook de naam van zoekt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik had antwoord gegeven zonder dat er een foto bijstond en kwam uit op een 'Gannet', maar als ik die nu vergelijk met de foto, lijkt het nergens op.
paulus811
12 jaar geleden
wat een wonderlijk (mooi) beest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit zo iets vreemds gezien, het blijkt dus een slak te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu ben ik toch wel even benieuwd, of de vraagsteller , Dennis Dijst uit Australie (hier op GV gezien met dezelfde vraag) familie is van jou Ed Dijst...... Grapje...., want het gaat me natuurlijk niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, tja!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mooi beestje, het lijkt wel weggelopen uit een of ander fantasyboek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa,Ed,hoe zit dat?^^
Viel mij ook op: zelfde (achter)naam,zelfde vraag.
Ik dacht net nog:dat is vast geen toeval!
Dus..?
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig!
Vooral omdat die andere vraag verwijderd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een neergestorte engel?
Onwerkelijk van vorm en kleur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Dijst in typt op Google, dan zijn er best wel veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,ja en alle 'Dijsten' zien vliegende diertjes bij het water.
Waar ze vragen over stellen op GV.
Op dezelfde dag.
Is zeker genetisch bepaalt,haha!
Oke,Ed,zeg je het toch lekker niet!^_^!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
^_^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha,Ed!^^ Ik ken je natuurlijk niet,maar ik denk dat jij veel gevoel voor humor hebt!
Mooi diertje trouwens.
Mijn broer kijkt graag docu's op National Geographic en ook veel over alles wat diep in de zee leeft.
Echt heel mooi en wonderlijk bijna.
Al die kleuren,vissen en planten zo mooi..:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het blijkt een slak te zijn, maar voor mij is het een jonge blauwe zee engel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een bijzonder wezen!

Het beste antwoord

Ze noemen het een 'Dragon Slug'.
Ikkeniewete of er een Hollandse naam voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site kun je nog meer wonderlijke wezens zien:
http://www.sharenator.com/wierd_animals/#
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauwe draken slak zou de vertaling kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar die zullen hier niet snel te zien zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heb je dit nu gevonden?
Vind het wel bijzonder en nog snel ook.
Ben er erg blij mee.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zoiets is het soms gokken en geluk hebben. Ik heb op 'Google plaatjes' vier woorden ingevoerd: 'australia blue sea animal' en het eerste plaatje was al raak :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super! dat worden straks 10 puntjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alvast dank, maar ik zou haast willen zeggen: "Laat de vraag nog even staan. Het is zonde om die bijzondere foto zo snel te 'sluiten'". Heb je trouwens die beestjes gezien op die link van me? Je zou bijna denken dat het nep is en dus niet bestaat. 't Is dat jij met eigen ogen die slak hebt aanschouwd, anders zou je het misschien ook niet geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed,ik herkende je niet meer,eu,zonder foto van jouw en met dit plaatje in de plaats hé,waarom,je zag er toch goed uit?
Een Zee engel is dit niet,Zie deze link eens,dat is een zee engel: http://nl.wikipedia.org/
wiki/Zee-engel
Een zee engel is een soort rog en roggen zijn verwant aan de haaien.
Dat wat jullie hier vonden vind ik wél zeer bijzonder.
Aangezien zij een duidelijke kop met even duidelijke ogen hebben en deze ogen staan niet op steeltjes,neem ik eerder aan dat deze dieren een soort Koraal vissen zijn,en aan hun vinnen te zien lopen zij met hun vinnen op de boden van de zee,en ja,als het eb is vind je ze op het strand.Maar hoe ze heten kon ik helaas niet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zee-engel
Hier is bij deze de door mij bedoelde link nog eens,bij de vorige stond niet alles van de link,blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jerovanja, als Ed het over een 'zee-engel' heeft, zal 'ie dat vast niet letterlijk bedoelen. Hij wil daar mee zeggen dat het een 'engel-achtig' dier is. Denk ik zo...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens gegoogled op "lopende vissen" En dit is wat ik vond: http://nos.nl/artikel/159681-lopende-vissen-blijken-nieuwe-soort.html
En: http://nos.nl/artikel/83794-nieuwe-lopende-vis-ontdekt.html
En tenslotte zouden wij mensen even vreemd zijn als een aap die die in zee gaat zwemmen om daar een walvis te vangen om het met één hap op te slokken:
Over vreemd gesproken?
Wij zouden van de vissen afstammen;zie daarvoor maar eens naar de volgende link met uitleg,en verbaast je:
http://www.faqt.nl/vraag-en-antwoord/stammen-mensen-af-van-vissen/
Zelfs vogels en vleermuizen zouden afstammen van vliegende vissen?Staat er.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jerovanja, ja dat van die blauwe zee engel had ik zo maar verzonnen, vond deze wonderbaarlijke slak veel op een engel lijken wist ik veel dat er echt een zee engel bestaat!!!
ja ik heb mijn foto even weggehaald, sommige mensen hier hadden er 'last 'van.
Maar vergroot mijn avatar maar eens, het is niet zo maar een plaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een "Dragon Slug" Het is ook op die naam dat ik het gevonden heb.Wonderbaarlijk mooi. http://www.flickr.com/photos/inodeidaragender/2213443066/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat er mensen van jouw foto last zouden hebben...?
Hum,ben jij dan zo verleidelijk dat jij enkel nog afleid?
Of leek het op een v.o.m? (Raad maar wat ik hiermee bedoel,beledigen is het laatste dat ik wil.)
Ik kan me beiden niet voorstellen.
Ed,jij kreeg thans veel lof over jouw twee foto's geleden?
Herinner je,jouw kijken door jouw venster naar ons toe?(Hint) Ook ik was daar fan van.
En ja Ed,ik zal ook deze afbeelding zeer zeker eens zeer goed er kritisch bekijken.
En dat deed ik nu ondertussen,ik herkende een ruiter te paard dat ik helaas nergens kon vinden.
Maar ik vond wél deze: Enkel voor jouw Ed: http://www.galerienieuwschoten.nl/jan%20michels%20ruiter%20te%20paard.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben erg slecht met afkortingen, dus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik me nu eigenlijk nog afvraag, na het zien van vele foto's: hoe groot is zo'n beest(je) nu eigenlijk? Want dat is moeilijk te peilen vanaf een foto. Ik heb één foto gezien van de slak op iemands hand, maar was dat jong diertje of zijn ze echt zo klein?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!