als je een los koraaltakje hebt en je legt die een een bak met water wordt die dan ook groter?

en hoeveel is een koraaltakje waard? 2 bij 2 cm ongeveer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Een koraaltakje is de huisvesting van koraaldiertjes, dit zijn poliep/anemoon achtige diertjes die met tentakeltjes hun voedsel uit het water halen.
Mogelijk heb je een dood stukje koraal zonder leven, dit heeft vrijwel geen waarde en kan ook niet meer groeien.
heb je een levend stukje koraal, dan is het mogelijk tussen de 5 en 10 euro waard, maar er zijn veel soorten, dus ook verschillende prijzen.
Het aangroeien hiervan is in een aquarium erg moeizaam, het in leven houden is al bijzonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Koraal groeit alleen in zeewater, op een zeer specifieke waterdiepte, bij een zeer specifieke beschikbaarheid van voedingsstoffen en licht in het water en een zeer specifieke watertemperatuur. In een bakje water leggen om het te laten groeien is dus hopeloos.

Koraal is een beschermde dier(!)soort en de handel er in is nagenoeg verboden, dus vragen wat een stukje koraal waard is, is niet zo verstandig. Als je koraal wil kopen, moet je bij de gespecialiseerde aquariumzaak zijn, of het kopen van een andere aquariumliefhebber die met zijn hobby stopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dergelijk koraaltakje heeft voor de nVWA een waarde van ongeveer 1.500Euro, dat is namelijk wat jij moet betalen als de opsporingsdienst dat takje bij jou thuis aantreft.

Afblijven dus, het staat niet voor niets op de rode lijst van de IUCN.