Ja. Dit is de eenheid voor micrometer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De µ is een voorvoegsel voor eenheden, als je hem voor de lengte-eenheid zet dan krijg je de µm oftewel de micrometer of micron.
Het is het miljoenste deel van een meter en wordt vaak kortweg "mu" genoemd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Elektronica knutselaars hebben het bij het begrip "mu" echter over een (elektrolytische-) condensator, dan wordt de capaciteit aangeduid in µF (microfarad) kortweg "mu" genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mu betekend gemiddelde (althans bij mij in me wiskunde boek)