Kan je water recyclen?

Ik moet een werkstuk houden over Broeikaseffect, ik vroeg me af kun je water recyclen!
Graag antwoord met uitleg erbij!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oud genoeg om een werkstuk te moeten maken, maar toch niet weten dat er een waterkringloop is en dat water wordt gezuiverd? Of het onderwijs is heel erg verslechterd, of ze laten kleuters tegenwoordig al werkstukken maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... Iemand wilt dat wij zijn huiswerk maken! :P

Het beste antwoord

A) Water recycled zichzelf. Het verdampt voortdurend, vormt wolken en regent weer naar beneden.
B) Omdat A onvoldoende schoon water oplevert, recyclen wij ook steeds water, door van vies water weer schoon water te maken. De hele wereld staat vol met waterzuiveringsinstallaties.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thank Dude, die zo goed mogelijk je best !
AWM
14 jaar geleden
LOL! Ik word misbruikt!

Andere antwoorden (5)

Welk water wil je recyclen en op welke schaal?

In principe wordt ál het water op aarde gerecycled. Het water komt uiteindelijk bijvoorbeeld in de zee, verdampt, wordt regen en komt weer op het land.

Water dat wij drinken wordt uiteindelijke deels uitegplast en in de bodem gefilterd (of door de waterzuiveringsinstallatie) en uiteindelijk weer drinkwater.

Water dat door bomen wordt opgenomen wordt o.a hout. Als het hout verbrand komt dit vrij als CO2 en water.

Overigens is er geen directe relatie tussen het broeikaseffect en het water. Het broeikaseffect is het warmer worden van de aarde doordat o.a. CO2 in de atmosfeer zorgen voor meer terugstraling van warmte. In welk opzicht wil je dat aan water koppelen?

Wellicht kan je eens zoeken op de term "waterkringloop".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, wat via de wc de riool in gaat komt ooit weer uit de kraan gezuiverd en wel. ik denk dat water een van de meest gerecycelde producten is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water wordt gerecycled sinds het begin der tijden...

Dus antwoord: JA...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen het niet allen,we doen het ook op enorme schaal!
Dat is alleen nog maar wat mensen doen en dan heb je ook nog de natuur,die sinds het ontstaan van de aarde water ver-
nieuwt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het verwarmen van water tot rond de 100 graden verdampt het water ,als je dat weer laat condenseren heb je puur water, schoner kan niet!