Waar zijn wespen goed voor?

Ieder dier heeft zijn nut op aarde. Ik dacht dat het bestuiven van bloemen voorbehouden was aan bijen. Maar wat doen wespen op de wereld behalve vervelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

We zien (ook in deze discussie) nut en evolutie vaak als een soort weloverwogen keuzes. Zo van hey, d'r vliegt nog niks in de lucht dus dan laat ik maar vleugels groeien. Zo werkt het dus niet. Evolutie is een soort van random process. Nut kan je definieren als het hebben van een plek in het systeem, het bezetten van een niche. (in biologie termen) Als jouw soort de beste is in die Niche dan blijf je bestaan. Als een ander beter is dan neemt die de boel over. Maar zelfs die niches zijn vaak erg complex. Het antwoord is dus ja, iedere soort heeft zijn nut want dat volgt uit het feit dat deze blijkbaar een niche bezet en dus in het systeem past. ps. waaruit we niet mogen concluderen dat soorten die uitsterven nutteloos zijn. dat komt meestal door menselijk ingrijpen. (voordat jullie zeehondjes gaan knuppelen)

Een van de 'nutten' (ik ben het met de rest van de antwoorden eens dat ook de mens geen nut heeft op aarde) is dat wespen eitjes leggen in Galappeltjes. Daar is ooit iemand opgekomen om uit het resultaat daarvan Inkt te maken. Wellicht een idee waar inkt zoal in onze HISTORIE zo belangrijk voor is geweest? Juist. Anders zat je hier nu een steen te bikken, die ik mogelijk 10 jaar na dato eens zou lezen, als ik toevallig eens jouw kant op kwam :D.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100