Hoe plast een leeuw?

Ik vraag me af hoe een leeuw plast, onlangs in de dierentuin heb ik gezien dat hij of zij uit zijn achterste lijkt te plassen?! DIT IS EEN SERIEUZE VRAAG!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.9K

Antwoorden (4)

Wat had jij dan verwacht? Dat hij uit zijn voorste zou plassen??

Hier een filmpje met een plassende leeuw:
http://www.youtube.com/watch?v=RBgW9es7W10

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms kan het trouwens ook van boven komen ('t is maar net hoe je het bekijkt:

http://www.youtube.com/watch?v=LuUTNpY35fc

)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk maar eens bij katten,de poes heeft vlak onder haar anus haar geslachtsdeel zitten waardoor het lijkt alsof ze uit haar anus plast als je het niet goed kan zien,maar ook de kater heeft zijn geslachtsorgaan niet ver van de anus zitten,wel iets verder dan de poes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leeuw is een zoogdier, en zoogdieren hebben twee uitgangen, een voor de faeces en een voor de urine.
Bij de vogels is dat anders, die heten dan ook de monotremata.

Dus bij deze opgave had je moeten bedenken, dat een leeuw onder de zoogdieren valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leeuwen plassen net als katten. gewoon gehurkt.
Als ze ergens dichtbij gaan staan en 'achteruit' plassen is dit het bekende sproeien oftewel het afbakenen van het territorium.