mag je 2x per dag omeprazol slikken?

ik heb er een vanochtend genomen en vraag me af of ik er nu(21:15) nog eentje mag nemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
37.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt als een vraag voor de huisarts..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer als 'Lees de bijsluiter eens'.

Antwoorden (3)

Volgens de bijsluiter is het 1 caps per dag!
fremar
12 jaar geleden
Nee, omeprazol zit in een capsule of is gecoat , dit betekent dat het een vertraagde afgifte heeft en in principe 24 uur werkzaam is.
Ook Buscozol ( de drogist versie ) waar de werkzame stof omeprazol is, daar mag je er maximaal 1 per dag. ( 10 mg ) . Door een arts wordt er vaak 20 mg of 40 mg voorgeschreven.

De maximale dosering is 1 per dag, alhoewel een arts hier natuurlijk anders kan voorschrijven afhankelijk van de reden waarom je het slikt.

Als omeprazol niet goed werkt, zijn er nog meerdere maagzuurremmers op de markt die op een andere manier werken, wellicht is dat een betere optie voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan enkele dagen duren voor je verbetering merkt.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me aan bij absor. Als je een hogere dosis wil, altijd even overleggen met je huisarts.
Het is niet verboden maar het heeft geen zin. Omeprazol remt de maagzuurproductie en werkt een etmaal. Je kunt wel de dosering verhogen als het effect onvoldoende is, dat wil zeggen in overleg met je arts.