Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet wat voor beest dit is? Het kruipt over de muur en hangt soms ook net als een spin aan een draadje aan het plafond.

het lijkt een hoopje grond wat kruipt. Er komt als het kruipt een heel klein wormachtig beestje uit het "hoopje grond"
het lijkt wel of er dagelijks meer van deze beestje in huis komen. Eerst alleen op de muur bij het open raam maar nu ook al op het plafond in de slaapkamer...jakkes! Ik wil er van af!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sist het naar je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee gelukkig niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een engerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een soort rups?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beestje bij ons in huis lijkt niet op een larve van het lieveheersbeestje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gemiddeld 1cm groot

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

zakjesdragers, zakdragers, ofwel phrygidae,, een groep motten waarvan de rupsen zich met allerlei materiaal bedekken. Niet erg schadelijk voor gewassen voor zover ik weet en verder volstrekt niet hinderlijk of bedreigend. Het lijkt me alleen vreemd dat je ze binnenshuis hebt. Waarschijnlijk is de boom naast het huis nogal druk bevolkt met deze rupsjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zonder enig verstand van zaken vraag ik me af of het geen eikenprocessierups is die nog bedekt is met e.e.a.
Maar die hangen ook aan draadjes en daar moet je echt van af want daar kun je serieuze huidklachten van krijgen
(Lees meer...)
amigo
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding