Welk ongedierte is dit?

Toegevoegd na 18 minuten:
http://www.milieuloket.nl/9292000/modulesf/vg0eb0t5r000

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Het is een Aziatisch lieveheersbeestje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ziet er uit als een lieveheersbeestje

Toegevoegd na 26 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lieveheersbeestjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een lieveheersbeestje toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een lieveheersbeestje, en dat zijn nuttige diertjes, want ze eten luizen.

Daar is een mooie haiku over:

Je naam beschermt je
in wrede kinderhanden:
Lieveheersbeestje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En anders scheiden ze wel een hele smerige stof uit over die kinderhandjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje....wat een negativiteit over zo'n klein diertje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 die haiku is een van mijn favorieten.
Een lieveheersbeestje noem je toch geen ongedierte! Het is zelfs verboden ze te doden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verboden? daar heb ik nog nooit van gehoord.
heb je daar een bron van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is één van de vele bronnen, geldt voor België. Ik weet niet zeker of het ook voor Nederland geldt, hoop van wel. http://www.natuurpunt.be/nl/biodiversiteit/ongewervelden/weetjes-over-lieveheersbeestjes_1460.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer wat geleerd! thanks.
Lieveheersbeestje of ook wel 'kapoentje' genoemt..

En dit is zeker ongedierte.. toen ik op vakantie was.. zaten ze OVERAL.. voornamelijk op het strand..

en als je denkt dat heb van die lieve beestjes zijn.. schijnbedriegt!!! Die beestjes bijten.. en doet nog pijn ook daarnaast zijn ze ook nog eens heel erg vervelend omdat ze kunnen vliegen en steeds weer terug komen..

wel ben ik van mening dat het eerder een plaag is dan echt ongedierte.. vaak zijn ze na een aantal dagen weer weg en als ze echt vervelend zijn komen ze ook in grote getallen voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou ze alleen nooit bestrijden.. omdat ze vanzelf weg gaan en als je ze van je af veegt ze je verder geen kwaad doen..

Toegevoegd na 20 minuten:
Tevens is deze afbeelding het profielplaatje van iemand op GV.. maar ik denk niet dat je dat bedoelde met ongedierte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat me raden... je bent ook in Travemunde geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet in Travemunde! Aan de Belgische kust was dat toen en.. in Zeeuws vlaanderen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt bekend. In travemunde ben ik heel anders over die bijtende Aziaten gaan denken.
zondag
14 jaar geleden
Bijten ze écht? Nog nooit wat van gemerkt. Ik dacht dat ze zo lief waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat dacht ik ook! het is heel onprettig, maar een beet laat niets na.
Het lieveheersbeestje staat niet voor niets symbool voor de strijd tegen zinloos geweld.
Dus zo'n beestje ongedierte noemen, dat vind ik pas zinloos....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een mooi antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In werkelijkheid is het lieveheersbeestje een enorme rover. Gelukkig maar, anders zouden we veel meer last hebben van bladluizen.
dit is geen ongedierte, maar een 7 stippig lieveheersbeestje ,een van de nuttigste insecten die in ons land voorkomen omdat ze bladluizen eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lieveheerstbeestje, maar dit is geen ongedierte deze beestjes worden juist door bepaalde gemeentes gebruikt om ongedierte te bestreiden. Ze worden dan in bomen gezet die last heeft van luizen omdat ze luizen op eten. Dit is dan ook een zeer mileu vriendelijke manier om luizen te bestreiden. Dus dit beestje is niet alleen geen ongedierte maar ook nog heel nutig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lieveheersbeestje is echt geen ongedierte, lees meer hierover op deze link:

http://www.beesies.nl/lieveheersbeestje.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat plaatje IS de avator van Sonnepon.

dus als je specifiek info van dát plaatje/beestje wilt, lijkt onderstaande link het juiste adres.
beetje vreemde manier van contact zoeken hoor.