Lijk in verregaande staat van ontbinding, hoe ziet dat eruit?

Je leest wel eens in de krant dat er een lijk is gevonden en dat het lichaam in verregaande staat van ontbinding verkeert. Ik vraag me af wat ik me daarbij moet voorstellen. Hoe ziet zoiets er uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
13.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk wel te vinden op wikipedia....als je het niet erg vind zoek ik t zelf niet op....heb niet echt een sterke maag wat dat betreft....

Het beste antwoord

Dan moet je eens naar series kijken als CSI, of Bones.

Daar komen allerlei lijken langs in allerlei stadia van ontbinding.

Het betekent dat het lichaam aan het verrotten is,
opgevreten of gedeeltelijk, door eigen bacterien en door invloeden, zoals beestjes, van buitenaf.

Ik zal geen voorbeeld van een mens plaatsen, maar dieren hebben dat ook, natuurlijk.

En verder moet je zelf maar googlen op ontbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hier bijvoorbeeld brasems in verregaande staat van ontbinding:
http://www.sportvisserijnederland.nl/vis_en_water/actueel/1102/dode_brasems_rond_de_munniken_hank.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier op het erf zijn iedere week wel wat doden te betreuren, vandaar dat ik er niet zo'n moeite mee heb.

Ook niet zo'n moeite je vraag naar klaarblijkelijk menselijke kadavers te vertalen naar dieren.
Met een beetje goede wil kun je er dan zelf een mens in denken.
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier vind je een paar voorbeeldjes...

http://www.2be.be/series/bones/fotos.php

Toegevoegd na 1 minuut:
1 foto bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op rotten.com lijken in overv loed in alle stadia van ontbinding ,voor een geurervaring die erbij past ,koop een stuk vlees liefst varkens ,zo groot mogelijk en laat dat 2 weken in een plastic zak in de zon liggen ,dan de zak openen en op rotten. com lekker lijken bekijken, vermoedelijk kots je voor dat je aan je derde pagina toebent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit, in een hete zomer, op fietsvakantie in een gebied waar veel varkenshouders waren. Kwamen we op zondag langs een weggetje waar een kliko stond met de deksel half open, met daarin duidelijk een dood varken dat er al een tijdje in lag. Werkelijk oorverdovende stank :/
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe kan het oorverdovend zijn? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka: geloof me, dat was het. En oogverblindend en misselijkmakend.
dan is het fysieke lichaam bijna helemaal vergaan, en dat is geen pretje om te zien, en zeker niet om te ruiken, en ik kan me niet voorstellen dat uberhaubt iemand dat zou willen zien.