Hoe krijg ik een spin uit de auto?

De raam van mijn auto stond 's nachts ietsjes open waardoor een spin naar binnen is gekomen. Ik zag dat vanmorgen meteen aan de spinnendraadjes op het dashboard. Hij is goed verstopt. Ik heb geen angst voor spinnen maar als hij tijdens het rijden plots voor mijn ogen tevoorschijn komt dan zal ik zeker schrikken. Hoe kan ik de spin uit de komen krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.5K

Het beste antwoord

Kun je aan de hand van de spinnendraadjes, door die te volgen niet zien waar hij gebleven is.

Het kan/zal trouwens wel een mini exemplaar zijn en dat de spin onder het rijden tevoorschijn zal komen lijkt me onwaarschijnlijk, of hij moet ineens zo aan een draad bengelen, maar daar schrik je niet van als je niet bang bent voor spinnen.

Je zou alle raampjes open kunnen draaien zodat hij dan door de tocht wordt weggejaagd, het nadeel is dat je niet weet of hij weg is.

Je zou ook gewoon eens een paar keer kunnen gaan kijken of je hem niet ineens ziet, in plaats van de hele auto te onderzoeken. Zo'n spin kan overal zitten dus je kunt er ook ongemerkt op trappen of op gaan zitten.

Ik gebruik altijd een jam(potje) om een spin te vangen en laat ze dan gewoon vrij, werkt perfect.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De draadjes liepen door naar buiten toe naar de zijspiegel. En ja hoor ... daar zat de spin achter de spiegel.

Andere antwoorden (3)

Je kan heel goed gaan zoeken, of spree gebruiken om ze te doden/verjagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spray*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom doden?
Vang een klein vliegje en gooi dat in het web, hierna zal de spin wel komen en kan je hem vangen en buiten los laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Echter ik zie alleen spinnendraadjes maar (nog) geen web.
Gewoon goed stofzuigen, waarschijnlijk zie je hem toch nooit meer terug. Hij kan door verschillende manieren uit je auto ontsnappen en dat zal die ook doen aangezien er in een auto niet veel voedsel is voor een spin.