Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag er geëxperimenteerd worden met DNA van mensen?

Het is mogelijk, mag het toegepast worden? Je zou van alles kunnen maken, en ziektes kunnen bestrijden.. Sommigen zeggen, het is tegen de wil van God! Dat is het... Maar andere religies hebben er weer niks op tegen.. (Atheïsme etc...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
652

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben zelf Christen maar ik zie met bepaalde mate geen probleem, als ze via DNA bepaalde genetische defecten kunnen genezen, of ziektes kunnen genezen zoals kanker dan vind ik dit geen probleem.
Alleen het aspect van mensen klonen en dergelijke ben ik er tegen omdat mijn mening is dat de mens idd niet voor God moet spelen, dat gaat altijd fout.
Maar ik ben niet bang dat ze bijv Hitler zouden klonen en dat er weer zoiets als WW2 komt, dat kan niet je kan mensen klonen maar niet het innerlijke, Bijv Hitler heeft een bepaalde koers gehad in zijn leven waardoor hij de man is die wij kennen een kloon zou dit bijv niet hebben omdat die niet hetzelfde meemaakt als hem.
Maar bijv stamcel onderzoek ben ik voor omdat ze al succesvol werkende hartcellen hebben weten te creëren .
Maar voor elke ziekte die genezen word komen er weer tal van terug, en de helft van alle ziektes komt van de mens zelf af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding