Wat is dit voor beest?

Ik was in de boomgaard van mijn baas appels aan het stickeren, toen ik een soort vlinder/vlieg/schorpioen zag.
ja schorpioen, want hij had de vorm en hoofd van een vlieg, vleugels van een vlinder maar wel kleiner, en een kleine rode schorpioen staart, die uitrekte als hij ging vliegen en op kroop als hij ging zitten. Ik dacht dat dat ding zou steken, dus ik kon er geen foto van nemen.
Weet iemand wat dat beest is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vorm en hoofd van een vlieg, vleugels van een vlinder maar wel kleiner, en een kleine rode schorpioen staart
klinkt onheilspellend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat dacht ik dus ook toen ik hem zag :D

Het beste antwoord

Een schorpioenvlieg. Lijkt het op deze foto?

Toegevoegd na 1 minuut:
Gelukkig ongevaarlijk, dat uitsteeksel wordt alleen gebruikt bij de paring :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA inderdaad, ik vond hem wel indrukwekkend. steekt het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik heb toegevoegd: het uitsteeksel wordt alleen gebruikt voor de paring, hij steekt niet. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen het vrouwtje dus :) raar dan je nog geen + hebt met dit juiste antwoord!!?? +1 misschien volgen er meer ; )
Rieneke1
12 jaar geleden
goed gevonden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee eucalypje, alleen de mannetjes hebben dit ding! (lees de bron :P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
>.< dat ik dat niet doorhad!