Wat is een Hydropsyche Hoffmani?

Ik kwam het ergens tegen en ben benieuwd wat het eigelijk is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De Hydropsyche is een soort van motvlinder die bij het water voorkomt.
Sportvissers schijnen ze wel te gebruiken als aas bij vliegvissen.
Op bijgaande foto twee parende Hydropyche motten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hydropsyche hoffmani is een soort schietmot.
Schietmotten doen bij oppervlakkige inspectie sterk denken aan nachtvlinders. Ze zijn vrij donker van kleur en vouwen hun vleugels in rust dakvormig over het achterlijf. De vleugels zijn echter niet geschubd, zoals bij de vlinders en motten, maar behaard. De monddelen van schietmotten zijn bijtend, maar doorgaans sterk gereduceerd en hoogstens geschikt voor het opnemen van vloeibaar voedsel.