Aan de hand van welke verschillen beoordelen we of een gezicht van een man of een vrouw is?

Je hebt uitteraard gevallen waar we ons vergissen maar als je die buiten beschouwing laat, kun je dan een lijstje maken met factoren en wat die factoren dan inhoudelijk zijn?

Of zou het juist helpen als we de 'vergissingen' er bij zouden betrekken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Originele vraag, ben benieuwd naar de antwoorden. +1
capthavoc
14 jaar geleden
over de vergissen kan je meestal wel duidelijk zeggen dat ze lang haar hebben en je ze van achteren hebt gezien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@capthavoc: lol. Dat hebben ze geloof ik wel eens in een reclame gebruikt. Was dat niet van een shampoo of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andrelon idd

Het beste antwoord

Dat zijn voornamelijk de vorm van de kaak en de haarlijn. De echte 'weggevertjes' bij mensen die ons op het verkeerde been proberen te zetten (of dat onbewust doen) zitten dan ook in de regel daar. Of een mannelijk gezicht als vrouwelijk, een vrouwelijk gezicht als mannelijk of een gezicht als androgyn wordt gezien, zit hem ook voornamelijk in die twee details.

Naast die twee meest in het oog springende kenmerken, kijken we ook naar de vorm van de wenkbrauwen, de neus, het voorhoofd, de lippen, de kin en de totaalvorm. Voor meer uitgebreide toelichting zie de link. Een bron die zich richt op een groep die bij het precies benoemen van die verschillen een groot belang heeft, en dus vrij gedetailleerd is : man naar vrouw transsexuelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn autistische zoon heeft er nog steeds wel eens moeite mee (hij is bijna 12). Vooral mannen met lang haar en een rond gezicht wil hij voor vrouwen aanzien. Evenals 'stoer' uitziende vrouwen met kort haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hoef je niet eens autistisch voor te zijn hoor ; voor jonge kinderen is het sowieso al moeilijk. Ik was laatst op een meeting waar ook twee getrouwde dames waren ; een dochter van één van de andere deelnemers (jaar of vier) bleef bij hoog en bij laag volhouden dat 'die ene' een meneer was. Ondanks haar duidelijk zichtbare borsten. Maar die liet zich mooi niet voor de gek houden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtige site (en dus +1). Vooral die metamorfose van Keanu Reeves is geweldig!!!!!! Bedankt.

Andere antwoorden (5)

De grote van het hoofd en de breedte van de kaaklijn o.a. geen wet van mede en persen natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je op een foto alleen het hoofd van iemand ziet dan zie je nog steeds of het een man of vrouw is? Waarschijnlijk bedoel je proportionele afmetingen ten opzichte van een referentie oftewel, afhankelijk van bv lichaam of een hoofd er naast van de andere sexe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat in een headshot de breedte van de kaaklijn opzich wel een verschil kan aanduiden, de referentie is dan de kaaklijn geplaats in het geheel van het gezicht.
Ik dacht ooit gelezen te hebben, dat er 75 punten van verschil zijn en dat geen van de verschillen voldoende is. Dat geldt dus ook voor het gelaat van iemand. Ik vindt veel jongens een erg feminieem gezicht hebben en veel vrouwen een mannelijk gezicht. Zo vindt ik onze hardloopster wel een (mooi) vrouwelijk gezicht hebben. Maar ik heb dan ook 6 jaar in een zwart land gewoond.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar - ik blijf het ook hier volhouden - je bent wat je zelf denkt te zijn. Het verschil tussen een Nederlandse man en idem vrouw is kleiner dan het verschil tussen een Nederlandse man en een chinese man (met betrekking tot de genoemde 75 punten). Dus waar praten we over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn neef is van man vrouw geworden!
Ik heb dit hele proces vastgelegd.
Terugkijkend naar de foto's: opvallend waren het verdwijnen van de hoekige vormen ipdv kwamen er ronde vormen.
Hij wordt nu zelf in mannenkleding aangesproken met mevrouw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zit niet echt in het gezicht maar vaak kun je aan een adamsappel wel wat verschil zien.
en anders inderdaad kaaklijn bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar aanleiding van de antwoorden van bovenstaande GV-ers, en dan met name over kaaklijn:
Bijgevoegd de foto van de Afrikaanse hardloopster die op de WK atletiek in Berlijn vorige maand de 800 meter won.( met afstand..)
Zij raakte in opspraak door haar mannelijke bouw en werd gevraagd een sexe test te ondergaan. Zij heeft daar overigens in toegestemd.
Als blijkt dat ze vrouw is, en daar ga ik van uit, is dit toch wel een heel bijzondere speling van de natuur.....