Na hoeveel tijd vormt een wietplant toppen ?

Ik heb één wietplantje in mei in m'n tuin geplant (wordt gedoogd zegt men) en die is inmiddels circa 1.60 m. hoog. Kan ik dit seizoen nog oogst verwachten ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (3)

het hangt van de soort af of ze vroeg of laat toppen gaan vormen.
ik heb twee verschillende soorten staan, waarvan de een al volop aan het toppen is, en de ander nog niet.
als het weer niet te nat gaat worden, kunnen de planten in oktober geoogst worden.
tegen die tijd heeft je plant wel toppen gevormd hoor.
geef je nog wel even lekker kunstmest?
Rieneke1
14 jaar geleden
Je kunt de plant, ongeacht de soort, kunstmatig in bloei trekken, door ze nog maar 12 uur licht per dag te gunnen. ( afdekken de rest van de tijd met zwart plastic.)

Ik zou dat zeker doen want als je nu nog geen begin van topjes ziet dan is het een laatbloeier en anders hou je niet genoeg bloeitijd over om de bloemen goed dik te laten worden.

Denk er ook om dat een goeie wiet zo langzaam mogelijk gedroogd wordt in het pikkedonker, hangend aan de stam. Pas als ie bijna droog is scheidt men de toppen van de bladeren en stengels.

Toegevoegd na 2 minuten:
vergeet ik nog je hoofdvraag te beantwoorden : Ja je kunt dit seizoen nog oogst verwachten. Hopelijk hebben we een mooie nazomer !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve de antwoorden die al gegeven zijn:

- Weet je zeker dat het een vrouwtje is?
- Ben je je ervan bewust dat als het een vrouwtje is, en er ook mannetjeshennepplanten in de buurt staan, je geen (grote) oogst hoeft te verwachten? De toppen die zo mooi groot groeien zijn namelijk onbevruchte bloemen.