kunnen grote sprinkhanen vliegen?

wij, noortje en ik, zagen vandaag een sprinkhaan ong. 15 cm groot. hij vloog en ging toen op een takje ding zitten, kan dit wel een sprinkhaan zijn???

(noortje vond hem heel eng)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
7K

Antwoorden (2)

De sprinkhaan in Nederland is de grote groene sabelsprinkhaan, die kan een centimeter of 8 worden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_groene_sabelsprinkhaan
Die kan wel min of meer vliegen, maar het is meer een sprong en dan verder zweven.

Toegevoegd na 58 seconden:
Oh ja: ze kunnen je niks doen, ze zijn geen eenhoorn en geen fan van Justin Bieber ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat licht er aan in welk land je bent in nederland zijn sprinkhanen die een soort van zweven zoals iemand anders al zij maar in anderen zoals Grieken land kunnen ze wel een stuk verder vliegen