Is er een verband tussen het vrouwelijk schoonheidsideaal en overbevolking?

Als een soort er baat bij heeft om zich voort te planten, zal een uiterlijk in trek zijn, dat hoort bij versterkte vruchtbaarheid. Rondingen duiden bij vrouwen (met mate) op verhoogde vruchtbaarheid. Gezien alle buik-billen-borsten-trainingsprogramma's in fitnesscentra, willen we als vrouw tegenwoordig juist erg graag van die rondingen af. Mijn vraag: is er een historische link (statistisch sterk verband) te vinden tussen schoonheidsideaal en overbevolking?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Schoonheidsideaal, mijn zool. Toen Wim nog jong was lette hij bij een potentiele wip niet op schoonheid, althans niet op het schoonheidsideaal. Dat kwam pas toen Wim wat ouder werd. Toen werd meneer kieskeurig. :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is dat niet China.

Een land met overbevolking. Maar ook een land waarvan de inwoners van nature dun zijn en ook weinig rondingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet We raken eerder overbevolkt door de medische ontwikkeling, waardoor we steeds ouder worden. Ook de anticonceptie in sommige landen,streken, is een gegeven. Die is er n.l. niet of verboden. Vrouwen zullen zich altijd ,zoals ze al eeuwen doen zo aantrekkelijk mogelijk willen maken, niet alleen voor de mannen, maar om zich zelfbewust te voelen en goed. Om dat gevoel te krijgen willen ze voldoen aan een schoonheidsideaal beeld,dat vooral in de media gevormd wordt of in andere culturen altijd al geheerst heeft en dat van moeder op dochter overgebracht wordt. Dit schoonheidsideaal is n.l. overal weer anders. We willen erbij horen en daarom willen we ook aan het heersende mode/schoonheidsideaal voldoen.
amc