Zijn eetbare kruiden/planten die naast/door giftige paddestoelen groeien, nog steeds veilig te eten? In mijn kruidentuin blijven paddestoelen opkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Het beste antwoord

ik weet het antwoord niet...
maar heb op school het onlangs gehad over mycorhize
dat wil zeggen dat schimmels (waar paddenstoelen natuurlijk onder vallen) vaak samenwerken met planten.

dit kan op twee manieren of
-de parasitaire manier dan heeft de plant er niks aan
- of de symbiotische manier, dan krijgt de plant allemaal water van de schimmel, en de schimmel krijgt allemaal voedingsstoffen

maar dit wil wel zeggen dat een deel van de schimmel in de plant zit
de paddenstoel (is een voortplantingsorgaan) is namelijk maar een heel klein deel van de totale schimmel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie, ook al wist je het antwoord niet. Misschien kan je het dan eens op school aan je docent vragen? Wie weet weet die het, zou wel fijn zijn! Ik denk er namelijk over om mijn hele kruidentuintje toch maar leeg te halen, maar ik vind dat wel zonde eigenlijk.

Andere antwoorden (2)

zou moeten kunnen, als je wat kalk stooit bij de paddestoelen zou het weg moeten gaan , de grond is te zuur waarschijnlijk dan groeien er snel paddestoelen, ze zijn vaak niet giftig hoor het word alleen afgeraden om te eten omdat je het nooit zeker weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kruiden blijven best eetbaar,doch best even goed afspoelen voor gebruik.
fremar