Waarom duldt een meerkoet geen eend in zijn nabijheid en wel een fuut?

Hier zwemt een meerkoet met jongen. Eenden mogen niet in de buurt komen die jaagt hij allemaal weg maar er zwemt wel een fuut rond en die mag gewoon blijven, terwijl die b.v groter is dan een eend, hetzelfde eet als een eend maar ook als een meerkoet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meerkoet zal wel racistisch zijn denk ik.

Het beste antwoord

Ik denk, dat je je vergist, volgens mij eet een fuut kleine visjes, die hij op z'n lange duiken najaagt. Eenden en meerkoeten eten allebei van de planten op de bodem, dus die eenden zijn wel voedselconcurenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De ene meerkoet is de andere niet he!

De meerkoeten met jongen hier in de sloot doen er minder moeilijk over, de eenden zwemmen er gewoon tussendoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben ook zo'n meerkoet in Gorredijk, die jaagt ook alle eenden weg, maar meer als hobby, hij hoeft op dat moment geen jongeren te hebben. Hij gaat dan ook nog met zijn voeten spartelen om die eenden weg te jagen met extra geluid.
Andere meerkoeten heb ik het weer niet zien doen, dat wegjagen