Ik heb in Indonesië iets gevonden in het water, ze noemen het daar een birdseye. Hoe het het hier in Nederland? Zie bijgaand een foto.

Toegevoegd na 2 uur:
En ik weet dat birdseye in het Nederlands een vogeloog is maar ben erg benieuwd naar de ECHTE naam ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat toch helemaal niet bij vermeld dat het is meegenomen? Die foto kan ook ter plekke zijn gemaakt.
Ik wil het best weten.

Antwoorden (4)

een vogel oog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ziet er iig eng uit :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T is een kiezel en de vorm is zo duidelijk, dat ie in alle talen vogeloog heet. Ook in het bahassa: mata burung
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb precies hetzelfde gevonden op Naxos (een eiland in Griekenland) en daar noemen ze het de Naxoseye..
het is gemaakt door kleine zeediertjes die meedrijven met een stroming en daarom alleen op Naxos (en dus blijkbaar ook Indonesië) aanspoelen.