ze kunnen er mogelijk slapen, broeden en foerageren.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ze kunnen er gras eten. Heel gezond voor ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral het uitzicht is belangrijk denk ik want vogels als smienten hebben graag een heel weids uitzicht. Als je s winters in de trein (tussen utrecht en rotterdam bv. zit, zie je ze altijd op sloten in heel open stukken en nooit in de buurt van de bebouwing.

Veel vogels als smienten zwanen en ganzen eten graag gras en dat doen ze op plekken waar geen sneeuw ligt, daarom komen ze 's winters deze kant op. Andere vogels eten graag wormen en ander klein gedierte op het wad, maar net zo goed op een weiland, zoals de scholekster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor grasetende watervogels erg belangrijk.
Voor visetende watervogels, vrijwel niet.
De meeste watervogels broeden aan de rand van het water, of in en boven het water en zeker niet in het weiland.
Voor ganzen en zwanen is een weiland dus wel erg belangrijk, omdat het graseters zijn.