Hoe laat ik mijn parkiet (ong. 5 jr) stoppen met krijsen?

Als hij niet genoeg aandacht krijgt dan begint hij non-stop te krijsen. Ik geef hem wel genoeg aandacht maar als ik wegloop om iets anders te doen begint hij. Echt heel irritant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
9.6K

Antwoorden (7)

Geef hem wat afleiding om te spelen in zijn kooi dan zal hij zijn aandacht daaraan geven, of een lekkere gierststengel heeft hij wat te knabbelen. Je kunt ook eerder op de avond een doek over de kooi doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop nog een parkiet, dan kunnen ze de hele dag tegen elkaar gaan praten , zo heb jij er geen last meer van! X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang een spiegeltje in de kooi. Hoe vreemd ook, parkieten denken dan dat ze een vriendje hebben. (geen grap!)

En als hij gewoon even stil moet zijn hang je een doek over de kooi heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe een deken over de kooi
Dat werkt bij mij altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit je al lang in een kooi ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol ;-D
Kromsnavels en andere vogels zullen altijd van zich laten horen, vroeg in de ochtend is savonds tegen schemering. Dit is communicatie tussen de vogels bij het ontwaken en het verzamelen om te gaan slapen. Dit is nagenoeg niet af te leren. Wel moet je zorgen voor genoeg afleiding voor je vogel. Kromsnavels zijn echte slopers dus zorg voor voldoende speel- en sloopmateriaal. Verse wilgentakjes, papiertjes e.d. Kromsnavels zijn redelijk intelligent, schreeuwen buiten voornoemde tijden kan duiden op verveling. Dus afleiding en bezig zijn binnen en buiten de kooi is heel belangrijk. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een deken droverheen. Hopla.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt speciale halsbandjes. Die geven een stoomschok als hij krijst. Daar hoef je zelf niet voor te doen omdat er een decibel meter op zit.