wat is dit voor insectje?

afgelopen winter vond ik een paar kleine creme larves op de muur, denk dat deze jongen daaruit gegroeid is. binnenshuis aangetroffen.
paar mm klein,1.5 speldenknopje, lijkt niet te bijten of steken. op de foto is een lijfje en hoofd te onderscheiden, voor het blote oog lijkt het een rond kevertje zonder herkenbare segmenten.
ik dacht aan een wants maar kan op google of via online determinatie niets vinden wat op het insect op de foto lijkt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Dat moet de Australische tapijtkever (Antrenocerus australis ) zijn.

Het is alleen de larve die schade veroorzaakt aan wollen producten enzv.
Z512099
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Hoezo een Australische?
Z512099
8 jaar geleden
In de jaren 90 vorige eeuw reeds in Nederland gevonden, ergens gelezen, vind link niet meer terug.
De Australische is veel donkerder getekend dan de de gewone Tapijtkever.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is 'm! Vriendelijk bedankt.