Hebben de vleugeltjes van deze jonge grasparkiet, vroeger een andere functie gehad?

Natuurlijk komen hier later veren aan en worden het vleugels.
Maar het lijkt er veel op, dat in lang verleden tijden, de vleugels een andere functie hadden.
Ook wonderlijk is het feit dat dit twee dagen oude grasparkietje kan zitten, iets wat het later nooit meer zal doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zal het weten?
Kristal
12 jaar geleden
wat bijzonder!!

Het beste antwoord

Tegenwoordig zijn de meeste biologen het erover eens dat vogels van de dino's afstammen. Ze zijn verwant aan de velociraptors die je in Jurassic Park zag. Er zijn fossielen gevonden van velociraptors die niet konden vliegen, maar wel veren hadden.
In feite zijn de dino's niet uitgestorven, Jouw grasparkiet is een vliegende dino. En daar lijkt dit jonkie ook op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo te zien,is hij/zij net uit het ei (hé dat rijmt) dus behalve als er sprake van reïncarnatie is,is dat niet waarschijnlijk.
Maar alle gekheid op een stokje,hier kun je duidelijk zien dat het diertje nog niet *af* is.
Het lijkt mij één van de bewijzen van de evolutie, maar velen zullen dat niet met me mee eens zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi kwetsbaar antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die dit niet met je eens zijn knuppels. Embryologische studies hebben ons heel veel geleerd over evolutie en verwantschappen tussen soorten. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thebartender Als ik me goed herinner en dus zo even uit mijn hoofd, dacht ik me te herinneren, dan het menselijk embryo een moment in zijn ontwikkeling nog een begin van een staart heeft en zwemvliezen tussen de vingers.
dat is wel heel byzar toch?
of ben ik helemaal verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct, Ed! De grijze celletjes doen het nog uitstekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig ik ging al twijfelen!!! ;-)