Als een schildpad overlijdt, vergaat de schild dan op den duur of blijft deze bestaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.2K

Het beste antwoord

Zoals alle materialen vergaat ook het skelet van de schildpad op den duur. Onder invloed van UV licht zal eerst de glanzende gekleurde buitenlaag verdwijnen, tot alleen ee wit gebleekt skelet overblijft, welke ook langzaam maar zeker uit elkaar valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het schild thuis bewaart, blijft het bestaan. In de natuur zal het schild vergaan, onder invloed van (micro)organismen. Het duurt natuurlijk wel veel langer dan de vlezige gedeelten van de schildpad.
bamibal